Godmorgon

Sovit gott? Det har jag iallafall!

Kom just på att jag har samhällsläraprov i övermorgon.. Och en lång finskaläxa.. Det blir med andra ord en pluggardag! Sedan har jag matteprov den 29:onde, som jag måste få bra betyg på, och (skit också!) finska prov den 30:onde. Finskaproven är de proven jag får sämst i, och den enda 6:an jag någonsin fått var i finska i åttans första kurs. Måste försöka få en sjua på slutbetyget, vilket betyder inga fler 6:or! Har just nu 8.5 i medeltal, vilket är på gränsen till att jag slipper in dit jag vill efter 9:an, så jag måste höja!

För alla svenskar som nu inte fattar nånting, 10 är det bästa vitsordet man kan få, och 4 betyder underkänt, och vi får betyg kursvis, och i 9:an ska man ha 4 kurser i matte, 3 i finska en i biologi och så vidare..

2.10 har vi periodbyte, vår klass har en riktig drömperiod, alla 3 tillvalen och bara 17 veckotimmar! Våra lektioner är 75 min, men vissa är 110 min, och gympan är 90 min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0